Bursalı Tekstil, havluda ilk Ar-Ge merkezi oldu

Katma değerde yüzde 30’un üzerinde artış sağlayan Bursalı Tekstil, Türkiye’nin havlu üretiminde ilk ArGe merkezi oldu.

 

Bursalı Tekstil Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alper Bursalı, 1980 yılından bu yana başta ev tekstili, plaj grubu, spa ve otel grubu olmak üzere tekstil ürünleri üretimi gerçekleştirerek sektörün globalde en büyük oyuncularından biri haline geldiklerini belirterek, şimdi de bünyelerinde gerek operasyonel gerekse de stratejik hamleler açısından büyük bir dönüşüm süreci başlattıklarını vurguladı. Bursalı, “Yenilikçi ve dönüşüm odaklı yapımız sayesinde küresel düzeyde önemli çalışmalara imza atarken, global rekabette ön plana çıktığımız havlu üretimi alanında da Türkiye’nin ilk ve tek Ar-Ge merkezini kurma başarısı gösterdik. Kısa süre önce, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın onayını alan Bursalı Tekstil Ar-Ge Merkezi; havlu üretimi alanında ilk, tekstil sektöründe 22., Bursa’nın 46. ve Türkiye’nin 369. Ar-Ge merkezi olma özelliğini taşıyor” dedi.

Yatırımını yaptıkları ilave tesislerinde Ar-Ge merkezleri için 400 metrekarelik yer ayırdıklarını söyleyen Bursalı, Ar-Ge’yi şirket politikası haline getirmeyi ve üretimin her aşamasına yaymayı istediklerini anlattı. Katma değerli ürünler hedeflediklerini belirten Bursalı, “İyi servis sizi bir yere kadar götürüyor. Fark yaratmak için ürün geliştirmeniz gerekiyor. Çünkü küresel düzeyde rekabet her yıl daha da zorlaşıyor. Bangladeş, Mısır, Sri Lanka, Etiyopya gibi pazara yeni giren ülkeler var. Biz de yeni ve özel ürünler geliştirerek rekabet gücümüzü daha da artırmayı ve ülkemizin ihracat hedeflerine katkı sağlamayı hedefliyoruz” diye konuştu.

5 adet faydalı model ve patent aldı

Yapılan çalışmalar sonucu katma değerde %30’un üzerinde artış sağladıklarına dikkati çeken Bursalı, geliştirdikleri ürün gruplarının her birinin farklı niteliklere sahip olmakla birlikte tümünün ihtiyaca yönelik çözümler sunduğunu anlattı. Bursalı, “Örneğin yüksek oranda su emme kapasitesine sahip olan Trio parlak yüzeyi aynı zamanda dekoratif kullanıma da uygunken, antibakteriyel Hygiecotton otel-spa gibi birden fazla kullanıcıyla temas eden ürünlerimiz de ekstra hijyen garantisi sunuyor. Endüstriyel markalamalar gerçekleştiriyoruz. Bir nevi markayı ürün ile özdeşleştirmeye odaklandık. Bu çalışmalarla karlılık oranını beşe katlamayı hedefledik. Sonuçta kilo başına düşen katma değeri artırdık” dedi. Diğer markalarının ise Nuacotton ve Airocotton olduğunu söyleyen Bursalı, 5 adet faydalı model ve patent aldıklarını vurguladı.

Alper Bursalı, Bursalı Tekstil Üretim Sistemi olarak hayata geçirdikleri uygulama kapsamında da ilerleyen süreçte çok daha verimli ve başarılı sonuçlar hedeflediklerini söyledi. Bursalı, “Ar-Ge ve inovasyon öncelikli üretim modelini benimseyen Bursalı Tekstil olarak devreye aldığımız sistem sayesinde ülkemizin her zamankinden daha fazla üretmeye ihtiyacı olduğu şu dönemde, üzerimize düşen tüm sorumluluğu yerine getirerek, ürettiklerimizi daha geniş bir yelpazede pazarlama avantajını yakalamayı amaçlıyoruz” dedi.

Hedefinde Amerika pazarı var

Yüzde 95 ihracat odaklı çalıştıklarını ve tekstil ürünlerini başta AB ülkeleri olmak üzere küresel pazarlara Türk markası ile sattıklarını vurgulayan Bursalı, hedef pazar olarak öncelikle Amerika’ya odaklandıklarını belirtti. “Bunun nedeni Amerika’da istediğimiz kitlenin bulunması” diyen Bursalı, “Faydalı ürünlere daha çok ilgi duydukları için bu potansiyeli değerlendirmek istiyoruz. Bu doğrultuda görüşmeler yapıyoruz. Biraz zaman alacak ancak ihracata başlayacağız. Şu an %10 olan Amerika’nın ihracatımız içindeki payını %40’a çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Üretim tesisini 40 bin metrekareye çıkardı

Alper Bursalı, sektörde kapasite açısından Türkiye’nin en büyük tesisleri arasında bulunduklarını belirterek, geçen yıl 5 bin 400 ton havlu üretimleri olduğunu aktardı. Katma değerde yakaladıkları artışla ciro bazında yüzde 10 büyüdüklerini söyleyen Bursalı, şunları kaydetti: “Üretim tesisimizi 10 bin metrekarelik ilave tesis yatırımıyla 40 bin metrekareye çıkardık. Yeni makine yatırımlarımız da oldu. Ayrıca yeniden yapılanma süreci kapsamında Bursalı Havlu olan şirket unvanımızı Bursalı Tekstil’e dönüştürdük. Bu yıl ciro olarak yüzde 10 büyüme öngörüyoruz. Şu an 500 olan istihdam sayımızı da 600’e çıkarmaya hazırlanıyoruz. “

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir